Hjärtats mobiltelefon del 2

...forts
 

Du har säkert hört det predikas om det himmelska bröllopet, brudgummen Jesus och vem bruden är. Alla kristna som personligt tror att Jesus är Guds Son och har kommit för att frälsa syndaren, är som brud förlovad med brudgummen Jesus.
Alla som sällskapar eller är förlovade, kommer kortare eller längre perioder ifrån varandra då de bor på olika ställen. I dag så håller man kontakt med varandra vanligtvis med mobiltelefonen. Hur reagerar man då man får sms eller samtal av den man är kär i?

 

Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: André Bergström

Liknelserna du gör är ju jättebra! Däremot förhåller det sig så, att inte alla får en livskamrat. Det finns dom som lever ensam också. Jag är en av dem. Jag är 41 år och fortfarande ensamstående...

– Gud har inte bråttom...

:-)

Svar: Gud har uppgifter åt alla, med eller utan livskamrat eller familj. Ett singelliv kan också vara en sorts gåva, kanske inte lätt att förstå, men vi vet aldrig vilka vägar Gud har stakat ut åt oss.
Håkan Kero

2013-02-03 @ 01:31:16
URL: http://andrebergstrom.blogg.se/
Postat av: André Bergström

Det tvivlar jag inte på att Gud har uppgifter åt alla... :-)

2013-02-03 @ 15:51:20
Postat av: André Bergström

Håkan Kero

Gudsfrid!
Tanken med att jag berättade om min situation är, att många tar för givet att man träffar sin livskamrat, men verkligheten är någon annan för många ensamstående. Jag vet många som är ensamstående och levt så hela sitt liv. Så det här att träffa sin livskamrat är absolut ingen självklarhet!

Svar: Helt rätt, det är bra för alla att bli påmind om att många inte väljer att vara ensam. Det kan bli fel om vi inte förstår varandra och då kan de utan livskamrat bli utsatta utan att vi andra menar något illa.
Håkan Kero

2013-02-03 @ 21:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0