Rövaren på korset del 4

....forts
 

Rövaren har nu bekänt sin tro, han har biktat sig och gjort en personlig själslig konkurs. Alltså han har gjort bättring. Alla dessa tre delar omfattas av bättringen. Nu öppnar Jesus sin mun: Sannerligen säger jag dig, idag skall du vara med mig i paradiset!

Du som känner dig som denne rövaren, du har liksom han hört Jesu lärdomar i det predikade ordet. Du känner hur Gud planterat frön till tro genom ordet i ditt hjärta. Du ser att alla andra duger nog men inte jag. Jesus lever ännu idag, Han har lovat att Han vill verka i sin församling. Välkommen du också till den andre rövarens vänner. Här sjunger vi om honom: ”jag så ond som han, samma balsam fann”. När du får kraft att be Jesus att tänka på dig, d.v.s. tigga utfattig om nåd, då predikar rövarens vänner att du får tro dina synder förlåtna i Jesu dyra namn och blod. I dina öron blir det Jesu egna ord: Sannerligen säger jag dig, idag skall du vara med mig i paradiset.

 

Du som tycker att det jag skriver är värt att läsa, sprid gärna bloggadressen vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0