Himla-arvet

Lyssnade häromdagen på en sångskiva. Plötsligt stannade jag upp i mina tankar när församlingen sjöng:
 
Han ger här nere, vad jag behöver.
Och himla-arvet blir ändå över.
 
Tänk vilka mäktiga ord som ryms i dessa rader! Vilken förtröstansfull diktare som skrivit dessa rader. Det lyser av trosvisshet till sin Herre. Han ser till att jag har det jag behöver här på jorden. Girigheten och avundsjukan gör en ofta missnöjd, men när man tröstas med denna sång, blir det lättare att förskjuta dessa frestelser tillfälligt åt sidan.
 
Det bästa i dessa rader är ändå att jag och du får ärva himmel och salighet, trots att Gud slösat med sin välsignelse under min och din vistelse här på jorden. Allt detta av blotta nåd! Jesus har gjort allt! Jag och du behöver inte tillföra någonting.
 
Vi får knäppa våra händer och be vår himmelske Fader att Han ständigt påminner oss om hur rika vi är och hur rika vi blir då vi bevaras som Hans barn.

Kommentarer
Postat av: Jan Andersson

Så välsignat sant Håkan!

2013-10-20 @ 11:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0