"dessa små som tro på mig"

Jag har med stor bedrövelse läst skrivelser om att barnen inte kan tro. Det är skrivet av sådana som kallar sig kristna och med alla medel försöker bevisa att det är fel att döpa barn. De säger att människan måste bekänna sin tro för att sedan bli döpt som vuxen. Har man inte förstånd att ta emot ordet så kan man inte tro det. Med detta som grund vill man bevisa att det är fel att döpa barn. En del går så långt att de påstår att barnen lämnas kvar när de troende vuxna tas upp till himmelen på den yttersta dagen.
 
Jesus godtar inte denna barnfientliga religionen. Vi kan läsa själva Jesu egna ord i Matt.18:6 "dessa små som tro på mig". I nästa kapitel ser vi hur de oförståndiga lärljungarna försökte köra bort barnen när Jesus skulle predika. Vad säger Jesus? "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty sådana hör himmelriket till".
 
När religionen hamnar 30 cm för högt upp, så går det galet. Hjärnan ska logiskt placera allt i sin köttsliga ordning och det passar inte alltid med Guds vilja. I ett annat sammanhang senare i samma 19:e kapitel säger Jesus att det som är omöjligt för människan är möjligt för Gud.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0