Jerusalem

I söndags i vårt bönhus så sjöng vi den vackra sången "Jerusalem Guds helga stad" från sions sånger. Det finns en annan originalversion i en sångbok som heter Guds lov. Du kan även se den på internets bästa blogg med följande adress:
http://linasandell.blogspot.se/2010/04/staden-dar-ovan.html
 
 
Där kan du se att det  finns fler verser, bland annat följande:
 
Jag hör till dina fria barn, ty Jesus gjort mig fri
Från mörkrets band och lagens dom och syndens slaveri;
Och sen Han så av idel nåd har löst min arma själ,
Jag vara vill en Herrens fri och ingen mänskoträl.

Jag leva vill av samma nåd som blivit nog för mig,
Och lita på hans trofasthet, som låtit offra sig.
I Honom är jag from och ren, rättfärdig, helig, täck,
Så visst som Fadern icke ser hos Sonen minsta fläck.

Men sökte jag rättfärdighet i något eget verk,
Då vore Kristus fåfängt död för mina synder, märk!
O, må ej satan fånga mig i något hemligt nät,
Blott ”den av tron rättfärdige skall leva”, heter det.
 
Jag kan aldrig sluta förundra mig hur Lina Sandell lyckats få ett så komplett och hundraprocentigt bibliskt budskap i sina sångtexter. Här finns inget mer att tillägga, det är bara att läsa verserna en gång till och tacka för gåvorna Gud skänkt denna sångförfattare. Lägg gärna http://linasandell.blogspot.se/ som favorit på din dator eller mobiltelefon. Förutom alla kända sångtexter, så hittar du det mesta vad hon skrivit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0