Fastetider

Det finns en bibeltext som passar när som helst under kyrkoåret, och det är Joh.3:16-18. Jag och du får läsa den personligen och då ändrar vi lite i texten. Läs högt för dig själv.
 
Ty så älskade Gud mig, att Han utgav sin ende Son på det att jag som tror på Honom, inte ska förgås utan få evigt liv. Ty inte har Gud sänt Sin Son till mig för att Han skall döma mig, utan för att jag skall bli salig genom Honom. Jag som tror på Honom blir inte dömd, men den som inte tror han är redan dömd, eftersom han inte trodde i Guds ende Sons namn.
 
Detta (även läst som det står skrivet) om något är en text om Guds kärleks väg som vi har som rubrik för Fastlagsöndagen. Den blir inte bättre om vi har en lång utläggning av texten. Bara att säga ja och amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0